مطالب روانشناسی مطالب روانشناسی .

مطالب روانشناسی

قدرت روزنامه نگاری

شش ماه از زمانی که سازمان بهداشت جهانی COVID-19 را یک بیماری همه گیر اعلام کرد ، حداقل این را آزار دهنده می داند. در پس زمینه بیماری و تأثیر اقتصادی ناشی از آن ، جهان شاهد بی عدالتی نژادی مداوم ، بلایای طبیعی و آتش سوزی های گسترده از جمله دیگر حوادث دردناک بوده است.

برای بسیاری از افراد ، زنده ماندن از لحاظ عاطفی سخت بوده است. حتی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) نیز راهنمایی هایی را در مورد چگونگی کنار آمدن با پیشنهادات انجام فعالیت های اوقات فراغت و استراحت در رسانه ها تا خواب کافی و رژیم غذایی مناسب منتشر کرده است. این مقاله یک ایده اضافی به آن لیست اضافه می کند: روزنامه نگاری.

یک به دو احتمال دارد که یک ژورنال نگه داشته باشید. شاید شما به یک محل فروش برای افکار خود احتیاج داشتید ، یا شاید در حال ثبت تجربیات خود بودید تا بعداً در زندگی دوباره به آنها مراجعه کنید. طبق نظرسنجی ها ، تقریباً نیمی از ما در برهه ای از زندگی خود در ژورنالی نوشته ایم و در جایی در همسایگی 1 نفر از هر 6 نفر در حال حاضر مجله فعال هستند. این رقم ممکن است برای کودکان حتی بیشتر باشد ، با یک نظرسنجی در سال 2014 نشان داد که 21٪ از کودکان و جوانان حداقل یک بار در ماه در یک دفترچه خاطرات می نویسند.

اما با توجه به نیاز فعلی به اقدامات مقابله ای اضافی ، شاید تعداد بیشتری از ما باید این کار را انجام دهیم.

طی دو دهه گذشته ، ده ها مطالعه نشان داده است که برخی از شیوه های روزنامه نگاری می تواند بر نتایج مختلفی از جمله خوشبختی ، رسیدن به هدف و حتی برخی از جنبه های سلامت جسمی تأثیر مثبت بگذارد. با توجه به اینکه کلمه "ژورنالینگ" اغلب توسط محققان استفاده نمی شود ، مکان یابی این تحقیق اغلب چالش برانگیز است. در عوض ، آنها ممکن است مداخلات خود را با نام هایی مانند "تعیین اهداف اجرای" یا "نوشتن بیانی" برچسب گذاری کنند.

برخی از تأثیرات روزنامه نگاری کاملاً مشهور است. به عنوان مثال ، بیشتر ما می دانیم که داشتن یک ژورنال سپاس می تواند خلق و خوی را بهبود بخشد ، ایده ای که اولین بار در مقاله ای اساسی که توسط رابرت امونز و مایکل مک کولاگ در مجله روانشناسی شخصیت و اجتماعی منتشر شد ، مورد توجه قرار گرفت.

اگرچه نسخه های این عمل کمی متفاوت است ، اما ایده اصلی این است که چند مورد خوب را که هر روز برای هر زمان از 2 تا 10 هفته اتفاق می افتد ، یادداشت کنید. آنها می توانند چیزهای بزرگی مانند "من تازه کار پیدا کردم" یا چیزهای کوچکی که ممکن است به طور معمول از آنها چشم پوشی کنیم ، مانند "گلهای حیاط پشتی امروز شکوفا می شدند." با توجه به آشفتگی در جهان ما ، آسان است که نادیده گرفته شود چیزهای کوچک که ما را با قدردانی پر می کند ، در عوض فقط بر بسیاری از نکات منفی اطراف ما تمرکز می کنیم. ژورنالینگ ممکن است روشی برای "هک کردن" مغز باشد ، به ما کمک می کند تا در مورد موارد مثبت بیشتر مراقب باشیم.

اما اثرات روزنامه نگاری نیز می تواند چشمگیرتر باشد. در مطالعه ای که در سال 2013 در مجله Psychosomatic Medicine منتشر شد ، محققان دریافتند که نوع خاصی از ژورنالینگ - که گاهی اوقات به عنوان نوشتاری رسا شناخته می شود - ممکن است در بهبود زخم های جسمی ، حداقل زخم های کوچک ، کمک کند. محققان از بزرگسالان سالم بین 64 تا 97 سال خواستند تا به مدت 20 دقیقه در روز ، سه روز متوالی روزنامه نگاری کنند. اما همه از همان شیوه روزنامه نگاری استفاده نمی کردند: نیمی از آنها تشویق می شدند که در مورد چیزهایی که باعث ناراحتی آنها می شود ، بنویسند ، صادقانه در مورد افکار و احساسات خود در مورد آن وقایع صحبت کنند. نیمه دیگر در مورد یک موضوع بسیار خشک تر نوشتند: اینکه چگونه وقت را در طول روز مدیریت می کنند.

دو هفته بعد ، همه شرکت کنندگان با انجام یک نمونه برداری کوچک از بازوها ، باعث ایجاد زخم کوچکی شدند. محققان سپس با گرفتن عکس هر روز نحوه بهبودی آن زخم را ردیابی کردند. در روز یازدهم ، 76 درصد از گروهی که مجله واقعی تری درباره وقایع ناراحت کننده زندگی نوشتند ، بهبود یافته بودند ، در حالی که فقط 42 درصد از کسانی که درباره مدیریت زمان می نوشتند.

نکته قابل توجه در مورد این تحقیق این است که همه روزنامه نگاری ها برابر نیستند. شواهد اندکی وجود دارد که نشان می دهد صرف ریختن ذهن ما به یک صفحه خالی مفید است. در این مطالعه که به تازگی ذکر شد ، همه شرکت کنندگان ژورنال نگهداری می کردند ، اما بسته به شیوه های خاص روزنامه نگاری که استفاده می کردند ، تأثیرات آنها متفاوت بود. به عبارت دیگر ، به نظر می رسد آنچه در مورد آن می نویسیم و نحوه نوشتن آن ، مهم است.

بنابراین ، اگر قصد نوشتن را دارید ، چگونه باید شروع کنید؟ مانند بسیاری از چیزهای زندگی ، این یک انتخاب شخصی است و به آنچه کمک می کنید بستگی دارد. با این حال ، یک مکان خوب برای شروع ممکن است با یک مجله سپاسگزاری باشد. اگرچه نوشتن درباره آنچه ما از آن سپاسگزاریم ممکن است تغییرات چشمگیری در زندگی ما ایجاد نکند ، تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که این امر کمک می کند. هیچ کس وانمود نمی کند که داشتن یک ژورنال به طرز جادویی بسیاری از مشکلات جهان ما را حل خواهد کرد. اما در این اوقات آزار دهنده ، هر کمی اهمیت دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۳:۴۵ توسط:نویسنده موضوع: نظرات (0)